EN/ FA   |   پنج‌شنبه, 25 مهر 1398
  • ساعت : ۸:۴۱:۳۶
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 132
  • کد خبر : ۴۰۳۰
دكتر صاحب دادزهی: به منظورافزایش ارائه خدمات شهری، 15 ناحیه در مناطق پنجگانه شهرداری زاهدان راه اندازی شد


دکتر صاحب دادزهی:
به منظورافزایش ارائه خدمات شهری، 15 ناحیه در مناطق پنجگانه شهرداری زاهدان راه اندازی شد

به منظور کاهش فاصله میان شهروندان و مسئولین مدیریت شهری و ایجاد بستر لازم و مناسب برای نهادسازی در قالب خردترین تقسیمات شهری و همچنین ایجاد زمینه افزایش مشارکت مؤثر و کارآمد شهروندان در مدیریت شهری تا کنون پانزده ناحیه در مناطق پنجگانه شهرداری راه اندازی شده است

دکتر صاحب دادزهی ضمن اعلام این خبر گفت: شهرداری زاهدان در گامی جدید به مقوله تشکیل و تقویت اجتماعات محلی از جمله نواحی ۱۵گانه در مناطق به صورت جدی ورود پیدا کرد و موفق شد این امر را با هدف گسترش شعاع خدمت رسانی به دورترین مناطق شهر عملیاتی کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری زاهدان با بیان این که مدیریت شهری صرفاً رویکردی متمرکز و از بالا و بروکراتیک نیست گفت: حل مشکلات شهروندان و ارائه خدمات مطلوب تر نیازمند مشارکت مؤثر آنها در تصمیم سازی در قالب کوچک ترین تقسیمات شهری و لایه های زیرین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: ساختار نظارتی از بالا به پایین گستردگی حوزه های نظارتی را موجب می شود که در این راستا عدم آگاهی لازم برخی ناظرین در رابطه با حوزه های تحت نظارتشان به عنوان یکی از نقاط منفی آن محسوب می شود اما در ساختار نظارتی از پایین به بالا به ویژه اگر به صورت مردمی باشد افراد مختلفی که در حوزه های گوناگون دارای تخصص هستند می توانند بسیاری از موارد را رصد و معایب را منعکس کنند.

وی از افزایش سطح نظارت در امور به عنوان یکی از نتایج مثبت راه اندازی نواحی 15 گانه یاد کرد و گفت: با ایجاد نواحی جدید موضوع نظارت از پائین به بالا تا حد زیادی محقق می گردد، ضمن اینکه با اجرای این طرح ناظرین خدمات شهر ۳ برابر شده اند که این امر علاوه بر افزایش نظارت بر عملکرد شرکتهای خدماتی، افزایش اثر بخشی، سرعت و کیفیت مدیریت شهری را نیز موجب خواهد شد.

 این مقام مسئول ادامه داد: درصدد هستیم تا یکی از نواحی در هر یک از مناطق پنجگانه را با توجه به بافت اجتماعی و کالبدی آن به ناحیه ویژه تبدیل کرده و با تفویض اختیارات خاص و ویژه در جهت ارتقاء آن گام برداریم و از این طریق فرصت خدمت رسانی مطلوب تری را برای شهروندان فراهم نمائیم.

وی اظهار داشت: با تقویت ساختار سازمانی و ایجاد انضباط بیشتر در آن، قطعاً زمینه ایجاد رضایت مندی و افزایش حس مشارکت پذیری شهروندان فراهم خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر ادامه همکاری و تعامل شهروندان در اجرای امور گفت: همچون گذشته دست همه شهروندان زاهدانی را در مشارکت بیشتر و انجام وظایف شهروندی به گرمی می فشاریم و خدمت رسانی مناسب تر را وظیفه خویش دانسته و بر آن افتخار می کنیم

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.3.4.0
    V5.3.4.0